Akce Family Pointu
Víte o zajímavé akci?

Pořádáte akci nebo o nějaké zajímavé víte a chcete se o ni podělit s ostatními?
Zašlete nám e-mailem Vaši pozvánku a my ji rádi zveřejníme.

familypoint@muhodonin.cz

Zoologické zahrady, stejně jako všechny organizace i jednotlivci nejen u nás, ale i v zahraničí, čelily v uplynulém roce 2020 nebývalým situacím spojeným s koronavirovou pandemií. Vládní opatření se tak nevyhnula ani hodonínské zahradě. První omezení nastalo v jarních měsících, kdy byla zahrada od 16. března do 29. dubna z důvodu nařízení vlády ČR pro veřejnost zcela uzavřena. Po jejím otevření stihla zoo pro veřejnost uspořádat několik akcí, ale mnoho dalších plánovaných muselo být v průběhu roku s postupem pandemie zrušeno. Stejně tak musela být zrušena řada výukových programů pro školy, které vzdělávací centrum v zoo nabízí. Přes letní prázdniny byla zahrada za dodržování přísných hygienických opatření otevřena, a to až do 9. října. To bylo pro zahradu vítané období, které díky výnosům ze vstupného alespoň částečně pokrylo náklady zoo. Poté ovšem došlo ke zhoršení epidemiologické situace a opětovnému uzavření zahrady, které s krátkým přerušením trvá až do nového roku.

 Situace se samozřejmě podepsala na celkové návštěvnosti zoo, která byla za posledních 7 let nejnižší. Číslo se zastavilo na 145 865, což bylo v porovnání s předchozím rekordním rokem 2019 o 49 538 návštěvníků méně. „V tomto nelehkého období by se zahrada neobešla bez zvýšené podpory Města Hodonína,“ popisuje ředitel zoo Martin Krug a dodává, že v loňské roce se ale objevilo i mnoho dalších podporovatelů, kteří chtěli v této situaci zahradě nějak pomoci. Zvýšil se zájem o adopce zvířat na dálku. Některé ze zvířat si adoptovalo a tím přispělo na jejich chov celkem 64 adoptivních rodičů, což je o 21 více než v předchozím roce. „Mezi ty nejvýznamnější adoptivní rodiče patřily firmy Klimabott, Kia a Citroën Hodonín či Keramika Krumvíř,“ pokračuje ředitel zoo a doplňuje, že se našli i takoví dobrodinci, kteří do zoo v době jejího uzavření přivezli jablka, mrkev či jiné přebytky ze zahrádky. Za zmínku stojí také firma In Green, která věnovala zvířatům k Vánocům nemalou zásobu listových salátů z jejich produkce, a dále firmy Aquatechnik Moravia a firma Hračky Barvíř, které se staly sponzory podzimní zoofotosoutěže. „Velký dík patří i dalším podporovatelům: přírodovědným kroužkům, hudebním skupinám, školním kolektivům, fotbalovým klubům, rodinám i jednotlivcům a v neposlední řadě všem, kteří podpořili psí útulek při zoo,“ uzavírá Krug.